רבים מקוראי הבלוג מחשיבים את עצמם לנוסעים מזדמנים – כאלו שנוסעים לחו״ל פעם או פעמיים בשנה, לפעמים ליעדים רחוקים ולפעמים לגיחות קצרות באירופה. אני כותב גם עבורם, ואולי בעיקר עבורם בפוסטים מסוימים, ובכל מקרה חשוב לי להדגיש שגם נוסעים מזדמנים יכולים וצריכים להנות מהעולם האטרקטיבי הזה של מועדוני לקוחות, מיילים ונקודות. תמיד ישנן הזדמנויות טובות שאפשר לנצל ומבצעים אטרקטיביים שאפשר למקסם.

אחת השאלות שאני נשאל לעיתים תכופות היא ׳איזה מועדון תעופה הכי מתאים עבורי?׳. זו שאלה חשובה שכמובן תלויה קודם כל בדפוס הנסיעות של השואל. אבל יש מספר מועדוני תעופה שבאמירה כללית מתאימים יותר לנוסעים מזדמנים.

שלושת המאפיינים החשובים ביותר לנוסע מזדמן בבחירת מועדון תעופה:

  1. תפוגת מיילים. אין טעם לבחור במועדון תעופה שבו המיילים נמחקים לאחר מספר חודשים או אפילו מספר שנים. השאיפה היא שהמיילים לא ימחקו כל עוד החשבון פעיל – ובתנאי שקל יחסית ליצור פעילות בחשבון מבלי לעלות על מטוס.
    – – –

  2. צבירת מיילים. חשוב לבחור במועדון תעופה שמאפשר צבירת מיילים מלאה, או כמעט מלאה, גם עם כרטיסים מוזלים במחלקת התיירים – שהם הכרטיסים המועדפים על נוסעים מזדמנים רבים. אין טעם לבחור במועדון תעופה שנחשב ׳קמצן׳ בהנפקת המיילים שלו.
    – – –

  3. מגוון חברות תעופה. לנוסע המזדמן לא כדאי להתחייב לחברת תעופה אחת או אפילו למספר מצומצם של חברות, ולכן מוטב לו לבחור במועדון תעופה שיאפשר לו לצבור מיילים מטיסות במספר רב של חברות ברחבי העולם. בדרך זו יוכל להבטיח שכמעט כל נסיעה תטפח את אותו חשבון במיילים נוספים.

שאלות נוספות שכדאי לקחת בחשבון: כמה אטרקטיביות טבלאות המימוש שמציע המועדון, או, במילים אחרות, כמה שווים המיילים שלו? האם המועדון גובה היטל-דלק עבור כרטיסי בונוס המונפקים דרכו? האם ניתן לצבור מיילים למועדון באמצעות כרטיסי אשראי בישראל? האם המועדון מציע מבצעים תקופתיים? האם ניתן לרכוש מיילים במועדון במקרה הצורך?

על בסיס כל אלו הכנתי רשימה קצרה של מועדוני תעופה אשר לדעתי מתאימים בעיקר לנוסעים מזדמנים ובפרט לכאלו המתגוררים בישראל.

חברת תעופה: American

מועדון תעופה: AAdvantage

ברית: OneWorld

הרשמה למועדון.

אני כותב הרבה על המועדון של אמריקן ומחשיב אותו, סה״כ, לטוב ביותר בתעשייה. בין השאר זהו מועדון התעופה הנדיב ביותר בהנפקת מיילים – לפחות בינתיים. שינויים משמעותיים צפויים להופיע במהלך 2016, והם בהכרח יפגעו באטרקטיביות של המועדון ובערך המיילים שלו, אבל זה כמעט נדרש כי המצב הנוכחי פשוט ורוד מדי.

תפוגת מיילים? לאחר 18 חודשים של חוסר פעילות. לאמריקן יש, בין השאר, פורטל קניות שמאפשר צבירת מיילים באמצעות מעבר דרכו לאתרים גדולים ומוכרים.

צבירת מיילים? רוב מחלקות הכרטוס בטיסות הברית צוברות מיילים לפי 100% ממרחק הטיסה. כאמור, המועדון האמריקני הוא הנדיב ביותר בתעשייה כיום.

מגוון חברות תעופה? המועדון מוביל את ברית OneWorld ובנוסף מתחזק הסכמי שת״פ עם מספר חברות מובילות אחרות ביניהן אתיהאד איירוויס, ג׳ט-איירוויס, אלסקה איירליינס ועוד.

מה עוד? המועדון לא גובה היטל-דלק על הרוב המוחלט של כרטיסי הבונוס, שירות הלקוחות מצוין, ערך המיילים גבוה יחסית וטבלאות המימוש בשלב זה אטרקטיביות במיוחד.

חברת תעופה: United

מועדון תעופה: MileagePlus

ברית: Star Alliance

הרשמה למועדון.

יונייטד העבירה את מועדון התעופה שלה חצי-גיהינום בשנתיים האחרונות עם אוסף שינויים דרמטיים שגרמו לחברי מועדון רבים לנטוש את הספינה. ערך המיילים של המועדון צנח בהתאם. יחד עם זאת, המועדון של יונייטד נשאר אחד המובילים בתעשייה והוא ממשיך להיות אטרקטיבי לנוסעים מזדמנים שאינם אמריקניים.

תפוגת מיילים? לאחר 18 חודשים של חוסר פעילות. ליונייטד יש, בין השאר, פורטל קניות שמאפשר צבירת מיילים באמצעות מעבר דרכו לאתרים גדולים ומוכרים.

צבירת מיילים? המועדון הפך להיות מבוסס-הוצאה כך שאופן צבירת המיילים הוא מורכב מאוד ותלוי במספר משתנים. משזה נאמר, המועדון נשאר יחסית נדיב בצבירת מיילים כאשר טסים בחברות אחרות בברית ובמחלקות כרטוס זולות.

מגוון חברות תעופה? המועדון מוביל את ברית התעופה הגדולה בעולם ועל כך ניתן למנות חברות תעופה שותפות כמעט בכל אזור בעולם. ברית סטאר, סה״כ, נדיבה יחסית במושבי בונוס

מה עוד? המועדון לא גובה היטל-דלק על כרטיסי בונוס, ערך המיילים יחסית גבוה וטבלאות המימוש אומנם ניפגעו גם הן בשנתיים האחרונות אבל עדיין ניתן למצוא בהן מימושים אטרקטיביים מאוד,ניתן לצבור מיילים באמצעות כרטיסי אשראי ישראלים ובפרט כרטיס מולטי-פלטינום של לאומי-קארד עליו כתבתי מספר פעמים בעבר.

חברת תעופה: Alaska Airlines

מעדון תעופה: MileagePlan

ברית: אין.

הרשמה למועדון.

אלסקה איירליינס אינה חברת ענק במובנים עולמיים אבל היא מוכרת היטב ומוערכת מאוד ע״י ציבור הנוסעים בארה״ב. מועדון התעופה שלה נחשב לאחד היהלומים החבויים בתעשייה כשהוא מציע מספר יתרונות מעניינים מאוד אך גם מספר חסרונות משמעותיים.

תפוגת מיילים? לאחר 24 חודשים של חוסר פעילות. לאלסקה איירליינס יש, בין השאר, פורטל קניות שמאפשר צבירת מיילים באמצעות מעבר דרכו לאתרים גדולים ומוכרים.

צבירת מיילים? לא נדיבה במיוחד אבל הוגנת.

מגוון חברות תעופה? אלסקה איירליינס אינה חברה בברית תעופה ועל כן מספר השותפות שלה מוגבל מאוד. יחד עם זאת, החברה עשתה עבודה יוצאת מן הכלל בבחירת השותפות שלה וכרגע היא מאפשרת צבירת מיילים ומימוש בחברות מובילות כמו בריטיש, קתאי פסיפיק, ק.ל.מ, קוואנטס, אמירטס, אמריקן, קוריאן והינאן-איירליינס. כלומר, בין השאר, רוב השותפות של אלסקה איירליינס טסות לישראל.

מה עוד? המועדון לא גובה היטל-דלק על כרטיסי בונוס, שירות הלקוחות מצוין, ערך המילים גבוה מאוד לאור רשת השותפים המיוחדת של המועדון וטבלאות המימוש האטרקטיביות שהוא מציע, תנאי כרטיסי הבונוס חריגים לטובה.

חברת תעופה: Avianca

מועדון תעופה: LifeMiles

ברית: Star Alliance

הרשמה למועדון.

אני כותב לעיתים תכופות על המועדון הדרום-אמריקני הזה בעיקר בזכות מבצעי מכירת המיילים שהוא עורך מספר פעמים בשנה. המועדון מוכר היטב בקרב הנוסעים התכופים של ברית סטאר ורבים מהם שומרים על חשבון פעיל עם יתרה בריאה למרות שאינם מקרדטים פעילות אמיתית לחשבון.

תפוגת מיילים? לאחר 24 חודשים של חוסר פעילות. המועדון מוכר מיילים באופן קבוע במחירים אטרקטיביים כך שקל מאוד לשמור על החשבון פעיל באמצעות רכישה מזדמנת.

צבירת מיילים? לא נדיבה במיוחד אבל הוגנת.

מגוון חברות שותפות? אוויאנקה חברה בברית התעופה הגדולה בעולם – וזה מספיק.

מה עוד? המועדון לא גובה היטל-דלק על הרוב המוחלט של כרטיסי הבונוס אבל כן גובה עמלת כרטוס אפילו כשההזמנה נעשית דרך האתר (25$ לנוסע), טבלאות המימוש של המועדון כוללות כמה מימושים כדאיים במיוחד אם כי פחות ליציאה מישראל, ניתן לרכוש כרטיסי בונוס בשילוב כסף ומיילים כך שהדרך לכרטיס הבונוס קצרה יחסית.

חברת תעופה: Delta

מועדון תעופה: SkyMiles

ברית: SkyTeam

הרשמה למועדון.

דלתא היא חברת תעופה ענקית אשר מובילה את ברית התעופה השניה בגודלה בעולם. היא זוכה לביקורת לא מבוטלת, ובמיוחד לאור שינויים שליליים שעשתה במועדון התעופה שלה בשנתיים האחרונות, ומצד שני מציגה מספרים מרשימים מאוד באשר ללוח הטיסות שלה.

תפוגת מיילים? מיילים לא נמחקים לעולם.

צבירת מיילים? לא נדיבה במיוחד אבל טובה יותר משל רוב מועדוני התעופה – ובפרט טובה יותר ממועדוני התעופה האחרים בברית. המועדון, ככלל, מבוסס-הוצאה בדומה למועדון של יונייטד.

מגוון חברות שותפות? לדלתא שותפות רבות בברית ומספר שותפות נוספות מחוץ לברית כמו וירג׳ן אטלנטיק, אלסקה איירליינס והוואיאן (שותפה גם של אמריקן ויונייטד). מרבית השותפות בברית SkyTeam אינן אטרקטיביות במיוחד ולכן דלתא, סה״כ, מקבלת ציון נמוך ברשת השותפות שלה.

מה עוד? המועדון לא גובה היטל-דלק על כרטיסי בונוס, טבלאות המימוש של המועדון לא אטרקטיביות במיוחד אבל עדיין ניתן למצוא בהן מימושים כדאיים, ניתן לצבור מיילים גם באמצעות כרטיסי אשראי ישראלים של אמקס.

השאר תגובה